Idag höll vi på att bli osams. Efter midda...

img_7939 (MMS)

Idag höll vi på att bli osams. Efter middag hör det till att man gör en lov i verkstan. Idag med den lilla twisten att dörren inte var riktigt stängd. Ut kommer alltså en lös Kaiza. Som en kalv på grönbete. Reaktion 1 blir att man skriker hennes namn. Resultatet att hon sprang ännu mer. Till boysen för att flirta med dem. Reaktion 2 borde då vara att man skriker på henne igen, men idag blev reaktion 2 nåt helt annat. Jag satt mig på knä på marken, höll för ögonen och sa inte ett jota. 3 sekunder senare har jag en lös jakthund 1 dm från fejan och kan alltså få tag på henne lätt och lyfta upp henne och gå in. Är faktiskt riktigt nöjd och ska garanterat testa grejen i höst. Det lär ju behövas men kan garantera att jag inte är lika nöjd med resultatet då...


Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits