Idag är jag ledig. Det har jag firat. Men ...

dsc00356 (MMS)

Idag är jag ledig. Det har jag firat. Men inte med sprit. Nej nej. Fixat bokföringen. Skjutit jaktstig. Tvättat två maskiner. Lyxtvättat rättare sagt. Alla miljönissar kastar ruttna tomater på mig om de såg hur jag tvättat. En maskin med jobbkläder. Det är två plagg. En maskin med mina pensionärsstödstrumpor och en veckas underkläder. Vad blir det? Fyra plagg? Nä,så äcklig är jag inte. Sen lunchat och sen stödja Konsum. Nu jävlar är det soffläge som gäller. Kanske lyxsoffa sig och gå till sin egna soffa? Ikväll funderar vi på att eliminera en räv eller grävling eller en kråka eller vad fan som helst. Jag går all in på kaffetermosen istället tror jag. // Ragnar Skanåker


Kommentarer:
Postat av: ami

Titta! Det är ju du som tittar fram där! :)

Bra att du håller världen, eller kanske gården, fri från oväntat besök. (Tänker på stackars räven som doesn't see it coming.) :)

kramkram på dig!!!


Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits