Puss & kram!

Okej, länge sen det hände nåt seriöst härinne. Kanske ska ta och skärpa mig en aning. Sjuk igen, mindre skoj. Iaf. Låg i sängen och började tänka på min mobil och dess räkning. Något jag borde ha gjort för länge sen tog jag mig sedan för.

Ringde Tele 2 med min sexiga hesa röst. Frågade om den förhöjda månadsavgiften som jag tycker har funnits alltför länge nu. Sista nu i november blev svaret. Tack för det, sa jag. Frågade sedan om det mobila bredbandet som jag inte ville ha men som "följde med på köpet". Där var en bindningstid på 12 månader och inget att göra åt. Jag undrade om man kunde slutbetala hela skiten och sen vara kvitt och det kunde man. Tjejen räknade ut en summa på drygt tusenlappen men skulle koppla mig till en annan avdelning.

Och där. Där svarade en kille med en välbekant dialekt... Jag berättade igen att jag skulle göra ett avslut och han undrade varför. Drog en kort sammanfattning om varför - att jag tecknat nytt abonnemang och att jag skulle få mobilt bredband med. Att jag inte ville ha det mobila bredbandet men fick som svar att jag kunde ge bort det eller kasta det, för det kostade inget.

Här svarade killen: Det där låter inte alls bra.

Och sen säger han: "Jag ska vara snäll. Jag stryker kostnaden för abonnemanget men tyvärr måste jag ta betalt för modemet".

Jag blev lycklig för det handlade om att halvera summan. Sa att modemet var oöppnat och då blev han tyst igen. Beklagade sig och sa att det gått för lång tid innan jag ringde annars hade han hävt hela köpet. Jag förklarade att jag struntade i att jag betalar modemet - blev iaf mycket billigare än vad det skulle vara från början.

Och sen avslutning med att be om ursäkt och önska mig en fortsatt trevlig dag.

Tele 2 är hedersknyfflar! Måste vara för att de har sätet i Karlskoga ;)

// Nöjd kund sen -95

Kommentarer:
Postat av: ami

lycka är att läsa din blogg igen! :)

kramkram!

2009-11-04 @ 16:38:42
Postat av: Liza

Tihi tihi :D

2009-11-04 @ 22:40:27

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits