Spenderat massor

Uuuu, nackdelen med lön är att den sprätts iväg så fort.

Jag har nu:
* Beställt adapter för nästan 600 kr till laptop. (Skulle ha gjort det waaay long ago)
* Cashat in min nya dator

Och det var här jag tänkte skriva en rad om just det. Jag hart alltså betalat min nya stationära. Sådär svisch svisch och så är allt betalt. Kan nån gissa vad jag betalt med? Ja, pengar, of course. Men varifrån kommer pengarna? Felfelfel, inte alls arbetsgivaren. Nej då. Jag har betalat min sprojlans nya dator med a-kassepengar. I löööv aksassepengar.

Har ju satt in alla dem på ett konto (tänkte ha för att resa men det hinner jag få ihop). Och eftersom jag inte jobbar tillräckligt mycket enligt tabeller (fastän jag tjänar typ lika mycket, tack OB-tid!) så har jag rätt till a-kassa. Vissa veckor iaf. Veckor när jag jobbar typ 4 dar. Eller 5 dar om jag jobbar kväll. Skitsamma. De pengarna har jag nu spenderat. På en dator. Nu ska jag spara ihop lite mer a-kassepengar och sen ska jag resa. Eller göra nåt annat.

Vet ni vad det bästa är? Det kommer en till utbetalning snart=) Och efter två veckor ytterligare kommer ännu en. Kanske. För nu kommer jag ju ha 2 jobbiga jobbveckor framför mig med 6dagars i båda. Hmm. Fast å andra sidan har jag fått löneökning. Med 7 kr timmen. Och jag räknade igår att på en rak 40timmarsvecka är det 800 i månaden. Fast nu jobbar inte jag 40 timmar i veckan. Men med OB-timmarna kommer jag oftast ikapp det där. Så även om jag jobbar 20 timmar iveckan så kanske jag får betalt för 32. Det tål att upprepas. I löööööv OB-timmar.

Och för att visa att jag är riktigt vuxen så ökade jag igår mitt pensionssparande med ytterligare en hundring. Jag kommer att vara en tät pensionär. Nästa år höjer jag en hundring till. Om jag kan höja en hundring varje år så måste det innebära att jag kan gå hem som pensionär på min 50årsdag. Det låter ypperligt bra. Jag ska räkna på det där. fastän jag inte är nåt mattesnille.

Länge leve OB! Länge leve a-kassan! Länge leve löneökning! Länge leve förtidspensionering!


Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits