Mellosammandrag

Okej. Så här ligger det till:

1. Dima Bilan vann. Och någon kan ju upplysa mig om vad jag redan sagt... jo... att låten skulle bli farlig i en final och att man skulle skita i låten och rösta på skridskomannen. Jag vill även poängtera att jag idag pekade ut Ryssland som vinnare (Cicci, Jossan, ni är mina vittnen) när vi kollade på låtarna strax före mello. Jossan kom med kommentaren "Nä den var skitdålig" och jag sa bara "Jaja, vänta och se". Typ. Och vem fick rätt? Moi. Me. Jag. Igen.

2. Finland kom sämre än Sverige. Det, kära Norapöjk (och Anders...), talar väl sitt egna språk? Jag tyckte ändå att jag var fyndigast i sms-konversationen angående textanalysen. Hahahaha, hihihihihi, ohohohoh (medveten felskrivning)

3. Sverige sög. Jag hade ändå trott Perrelli på typ topp 5 men det sket sig. Jag och Cicci konstaterade att Sverige ALLTID favorittippar sig. Oavsett vad det handlar om. Och i stort sett ALLTID skiter det sig.

4. Kompisröstning my ass. Kolla lite på poängen. Sverige fick en 12a. Danmark fick 2. Men när Sverige inte fick sin 12a, vad fick de då? Tja, typ 4 poäng av grannländerna. Sveriges 12a kom från Malta. Känns inte som ett grannland. Helt rätt! Rösta på låten, inte landet.

5. Och det sista. Mest glädjande nyhet. Alla som totalt neggat Lettland. Jag tänker inte nämna namn....
Lettland 83. Sverige 47. Say my namne Biiiaaatch! Hurrahurrahurra för pirater!

Coolast var ändå Plushenko. Han menade att han fått en titel till . Och efter de framfört vinnarlåten en sista gång för sändningstiden så vrålade violinisten (fråga: kanske var det bara fiolen som var känd? Eller?) och Bilan medan Plushenko applåderade lite sådär "Tack-för-uppskattningen" och hans ögon glittrade. Jag tror människor röstade på skridskomannen. Han är nummer ett. Oavsett mello eller ej.


En vinnare. I alla lägen.

Kommentarer:
Postat av: Noratösen I guess...

Jag är absolut inte något fan av konståkning men en och annan känner jag tydligen igen.... När vi fick se Ryssland i greenroom fick jag se killen och säger till Anders: Men han är ju jättelik han som åker konståkning på riktigt! Åhhhh vad jag är med i matchen...

2008-05-25 @ 09:22:01
Postat av: Norapöjk

"Finland kom sämre än Sverige. Det, kära Norapöjk"



Ja ja dom kom sämre än Sverige men men vart det itne Sverige som skulle vinna hela skiten enligt alla duktiga-veta-sig-påare?? Och Finland skulle få ett respass direkt till Mumindalen! Men vi fick ju tom poäng inte!!! OCh ang ridning?? Så kan jag tänka mig ett rollspel?? Jag är häst?? hahahhaha

2008-05-25 @ 14:03:23

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits