Ledig måndag

Herregud så skönt. Försökt att logga in på bloggen men det har ju inte funkat, men nu är jag tillbax. Har jobbat hela veckan typ. Sista april var roligt med Jackass-raketer i arslet. Veckans jobbflirt måste vara den 80årige gubben som jag även fått telefonnumret till. (Hur lyckas jag jämt??)

I fredags fick jag ett eget kort till jobbet. Sen jobbade jag och Inger helg 7-16. Jag skulle låsa upp och larma av. Puuh, nervöst, men det funkade. Och nu kan jag även lägga till på min meritlista att jag kan baka bröd och grilla kyckling.

I lördags var det ny spontangrej så de andra grannarna kom över och grillade och spelade kort. Mina fossingar kändes av, inte så illa som det var i fredags, men ändå illa. Igår tänkte jag att det skulle bli värre, men icke. Kom hem och åkte till och med ut i skogen med pappa och satte upp saltstenar. Vi hade Kaiza med oss och det gick bra att åka bil. Sen sprang hon med oss i skogen och när vi kom till bilen plockade jag 6 fästingar som kröp på mina byxor. När jag kom hem tog jag 4 till. Uuuu.

Igår kväll spelade jag och päronen kort. Jag förlorade. Som vanligt.

Idag? Inte ett skit. Bara slappa. Och så vaknar man vid 8 ändå.... fast sovmorgon om man jämför mot klockan 6 =)

image74
Rotstjälpen som jag var så impad av igår.... strax innan hade jag blivit skrämd av en bautastor tjädertupp som flög upp 2 meter från oss. Vad Kaiza gjorde? Hon märkte den inte ens eftersom hon var upptagen med att lukta på nåt. Men satan i gatan vad stor den var och vad det hördes när den försökte få upp fart när den löft.

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits