En sjuk vän

Jag fick nyss ett telefonsamtal. Det var Klara som satt och skrev ett brev.
"Så nu behöver jag bara två kort på dig"
"Ööö vadå, varför då?"
"Ja men jag ska skicka in till Bonde söker fru åt dig"

Hon är sjuk. Så sjuk.
"Jag skriver att du rest jorden runt"
"Men det har jag ju inte"
"Nä, men du reste ju runt ett tag"
"Aa, men det var Thailand, Malaysia och Singapore. Är ju knappast jorden runt"
"Äh skit samma"

Nyss ringde hon igen
L : " Jag är i lagårn"
K: "Vaaa??"
L: "Ja, jag är i lagårn"
K: "Jahaaaa. Nu är jag med"

K: "Du kan få jobb som SO-lärare"
L: "Vart då?"
K: "Engelska skolan"
L: "Jag vet, men då måste man vara bra på engelska i både tal och skrift och det är inte jag."
K: "Äh, det där klarar ju du"
L: "Kanske, men de är så hårda på Engelska skolan så jag passar nog inte in"
K: "Skulle va det då"

Så sjuk. Skickade bilder till henne som mms på några festögonblick. Angående det lät det:
K: "Men vi måste gå till optikern"
L: "Optikern?"
K: "Ja, såna där glasögon kan han ju inte ha"

Hahaha. Stackars människor.

Nä. Vad gära nu? Hittade på Sandras thaibilder som jag suttit med alldeles för länge. Ska försöka göra ett ryck (köket är ännu inte grejat) innan jag duschar och sen stan.

Kommentarer:
Postat av: klara

hmmmmmmmmmmmm men lik var han...!!!!!!!!!!!!

2008-05-22 @ 16:23:35

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits