De 5 redan klara mellodeltagarna

Okej att förra årets vinnare är garanterad plats. Men vad är det för tjafs att de andra ska vara garanterade? Man kan ju skicka vilket crap man vill och det verkar man onekligen gjort.

1. Storbritannien - Andy Abrahams - Even if
Jag tycker att England borde kunna komma med bättre låtar. De har bara haft crap de sista åren. (Har de nånsin haft nåt riktigt bra?). Den här låten gillar jag inte. Punkt slut. Ids inte ens säga nåt annat. Ingen vinst i år. Jag hoppas ni får kvala i framtiden.

2, Tyskland - No angels - Disappear
Hmm, en typisk ztv-låt. Den kommer att rulla på musikkanaler och köra videon om och om igen. Men är det en mellolåt? Svar negativt.

3. Frankrike - Sebastien Tellier - Divine
Det här måste också vara ett skämt. Seriöst. Skärpning Frankrike! Kan bara inte vinna. Lutar åt att det är den här låten som får avgöra nakenbad eller inte. Herregud vilken dynga.

4. Spanien - Rodolfo Chikilicuarte - Baila el ChikiChiki
Ordet seriöst räcker inte till. Vad i helvetes jävlar är det här? Den här är stark kandidat till Frankrike där att vara fontänlåten. Jiiizus.

5. Serbien - Jelena Tomasevic - Oro
 Jag känner oro. För att behöva genomlida det här på lördag. Boooooooring.

Jahapp. 5 klara finalister. 4 riktiga crap-låtar och bara Tyskland som har nån sorts "bra" låt.
Asså. Ska det föreställa stormakter Tyskland, Frankrike, England och Spanien eftersom de alltid är med? Jag saknar ord. Nästan så jag saknar Ukrainas TAAANZE sen förra året. Nästan.

Kommentarer:
Postat av: Cicci

1) Storbritannien: Det var länge sen de skickade något vettigt till Mello



2) Tysklands bästa bidrag på senare år är Lou med Let´s get happy. Jag älskar den något innerligt.. en riktig Glad-låt.



3) Frankrikes låt snurrar som satan på p3. Jag trodde det var typ någon sån Räisinen, Vincent, Emotonnåringsyntlåt. hade ingen aning om att den var frankrikes bidrag. Jag gillar den faktiskt lite

2008-05-21 @ 23:12:11
Postat av: Cicci

Spanien: Herre Jävlar



Serbien: Zzzzznark



2008-05-21 @ 23:15:50

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits