Dagens jobbflirt

Dagens jobbflirt, alla kategorier: kinesiska studenten (den första av fem som kom idag). Flajzan snajsade till det med att säga hej, tack och öl. På kinesiska alltså. Och han var impad. Berättade att jag varit i Beijing och han blev ännu mer impad. Sen kom fler kunder så jag kunde inte fortsätta min konversation. Men han sa: "See you!!" och så log han.


Nästan så att student 3 var lika kul. Han betalade för 2 andra studenter (som "glömt" plånboken hemma) och jag frågade på min knaggliga engelska om han inte kunde shoppa med mig också. Så log han. Och jag log. Och sen sa jag tack på kinesiska. Och då log han ännu mer.

Ska försöka hitta på nåt mer att kunna säga. Har ju frågat roliga kvinnan vad tack heter på teckenspråk. Jag stärker mina odds...=)

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits