Bokmal

Jag har kommit in i ett stim. Ett rejält sådant. Det började ju med att jag plöjde mina gamla "Fem-böcker" och sen hoppade jag på mina ungdomsfavoriter "Tre deckare". Så ur ungdomshögen har jag väl plöjt 25 böcker. Minst.

Sen hoppade jag på Roslund och Hellströms "Flickan under gatan". Bra, som vanligt. Favoriten är ändå fortfarande Edward Finnigans upprättelse.

När jag var klar med den läste jag "El choco: svensken i Bolivas mest ökända fängelse" av Markus Lutteman. Grym bok. Rekommenderas!

Här visste jag inte vad jag skulle läsa, så jag fick för mig att plöja Dan Browns "Änglar och demoner" igen. Kommer "snart" på bio! Grym bok. Det också.

När det var klart plöjde jag "Den svenske kannibalen" av Pelle Tagesson.  Den läste jag ut på mindre än 2 timmar. Handlar givetvis om det som hände här i kommunen och i Gävle för nåt år sen. Skrämmande. Sann. Skakande.

Sen läste jag "En del av mig" av Madeleine Markström (även det lokalt innehåll).

Efter det kollade jag på sänghyllan och där stod den illustrerade utgåvan av  Dan Browns "Da Vinci-koden", så nu håller jag på med den. Igen. Har säkert läst den 10 gånger redan.

Nu är ju frågan vad jag ska läsa efter att läst klart den. Hm. Typiskt mig. Först inte läsa nåt, inte nåt, inte nåt, pang - läser allt.

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits