Annorlunda gästvanor

Idag stannade jag till hos Klucken och Liam efter att ha varit hos Noppertanten. Vi käkade spaggisar, korv och köttisar. Sen fikade vi wienerbröd. Liam gillar mormors hosta bäst. (Tack för den liknelsen Klara...) Sen surrade vi i tv-rummet och sen skulle Klara dammsuga, fel, Liam dammsuga. Det slutade med att jag låg på golvet med ungen bredvid mig och dammsög. När jag sen var klar i tv-rummet lät det: "Kom Lita". In i köket. Dammsög. Sen "Kom Lita". In i Klaras och Oves sovrum och dammsög medan ungen hoppade i sängen. Sen lät det "Kom Lita", ini Emelies rum och dammsög där också. Sen skulle vi upprepa proceduren tyckte han och gick in i tv-rummet igen. Stopp och belägg sa jag. Sen tackade jag för mig och åkte. Klara hälsade att jag var väldigt välkommen tillbaka. Hahahahaha.

Så går det till i den här kommunen=)

När jag kom hem såg jag min lilla robot i hallen. Han har inte jobbat på länge så nu är han och suger i sovrummet.  Jag gillar bättre den arbetsfördelningen - han städar, jag bloggar.

Snart jobb...

Och apropå det: Grattis pappa=)

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits