On a secret mission...

...yes. Men först vila. Kommit hem från skogen, fick ringa efter mamma som kom och hämtade mig. Dyngsur och inen hund men jakt som vi inte hör. I morse var Dreva loj som bara den och inte var det bättre i skogen heller. Kvart i tio skrek hon ut sin jaktinstinkt och sen satt vi i snöregnet och lyssnade på drevet som kom närmre och närmre. Sen lät det som om hon tappade bort haren och vi gick till bilen för att torka. Jahapp. Tjena. Hunden drev vidare men pejlen är förmodligen fuktig så vi hörde nada. Morris fick oxå upp hare, i början trodde alla att det var den fruktade Charles Ingvar, mem icke! Korsnäshare var det visst=) Sickan lever vidare och är en levande legend.

Pappa är kvar i skogen och väntar på hunden. 3 och en halv timme i detta nu har hon jagat. Det börjar skymma redan...

Själv ska jag på secret uppdrag... kan nån gissa vad=)

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits