Me and my wok

Efter att jag och mamma varit på stan och solat i torn =) och Ica Maxi begav vi oss till Lidl för att införskaffa en ny kalkon. Jag stämde upp med "Vad är det för en dag? Jo det är Turkeys flytta-hemifrån-dag, hurra hurra hurra". I kassakön skrattade jag för mig själv och när vi kom ut sa jag bara "Välkommen till kassörskevärlden". Mamma trodde nog inte sina ögon när det gällde kunderna före och efter oss.

Före: tant med vagn. : "Vad blev det?"
Kille i kassa: "Vet inte, du har alla varor kvar i vagnen".

Sen skulle hon betala, men gubben hennes påpekade att hon hade tofflor kvar i vagnen. Men åååå det hade hon inte sett. Fick betala dem oxå.

Efter: Människa, kvinna 40årsålder, med ansiktsryckningar och som sparkade sin korg framför sig. När vi stod i kön efter tanten här man: "Have I tooold you lately....."  "Have I toooold you lately.-..-" "Have I toooold you lately". Tänkte nästan stämma upp med fortsättningen men gjorde inte det.

Vardag för affärerna... big day för mamma som vanlig kund =)


Hem. Wokade kyckling, grönsaker nudlar och räkor ihop med ostronsås. Starkt men gott. Och nu har jag matlåda och säkert minst 3-4 måltider till klara.

Hunden fick tuggben för andedräkten. Hon tog det i munnen och gick och gömde det samtidigt som hon gnällde. Sen tafsade hon på mig istället. Hunden is the shit!

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits