Manne- the mean clown

Kom akut att tänka på Manne. Ni vet clownen Manne. Jag har aldrig riktigt gillat clowner och tror att  jag vet hur jag kan förklara detta. In the old days... när jag var en liten sparv... så satt jag och kollade på Manne medan mamma och pappa var i köket. Det lustiga är att jag komer ihåg detta men inte föräldrarna så det måste vara ett starkt minne. Vet inte hur gammal jag är. Jag påstår iaf att vi har en svartvit tv, men det säger mamma blankt nej till. Så jag säger så att det var taskiga bildrör =)

Iaf. Satt och blängde på Manne. Tyckte inte om det, men hej... det rörde på sig. Helt plötsligt går Manne mot rutan (kameran) och POFF! smäller vår tv, bilden kommer aldrig mer tillbaka och jag börjar grina. Summan av kardemumman var att pappa fick köpa ny tv och jag var helt övertygad av att det var pissiga jävliga Mannes fel. Givetvis var det inte det. Men efter detta ville jag inte kolla på honom eftersom jag var rädd att han skulle paja ytterligare en tv. Om jag får barn ska de aldrig få kolla på Manne. De ska få kolla på riktiga program, såsom Simpsons och South Park. För Homer skulle aldrig paja en tv., Doh!

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits