Det här med telefonköer

Igår. Ringde a-kassan. På första rasten. Den är kort. Det är inte väntan i telefonkö. Jag hade 2 samtal före mig hur länge som helst.

Samtalet:
Receptionist:: Lärarnas arbetslöshetskassa, (namn)
Liza: Hej, jag heter Liza och undrar om (mitt ärende)
Rec: Du skulle ha tryckt ett i slingan för att få svar på den frågan. Jag har bara hand om (nåt som jag inte lyssnade på för jag kände mig så uppgiven). Men håll kvar så kopplar jag in dig på slingan.

Röst: Du har nu jävligt många samtal före dig i kön igen din satans idiot som inte kan trycka rätt på en helvetes jävla pissknapp.

Jag la på luren och gick och jobbade.

Kommentarer:
Postat av: ami

har också hamnat i telköer med knapptryck - och - gjort fel om och om igen. Hos Telia får man dock säga vad man vill och så blir man framkopplad på så sätt. Jättebra! När de hör vad man säger vill säga.... Paul hade problem senast:
Telia: säg vad du vill ha hjälp med.
Paul: jag vill ha information om abonemang.
Telia: sa du att du vill ha hjälp med nytt ab.
Paul: nej, information om abonemang.
Telia: Förlåt. vill du ha hjälp med faktura.
Paul: NEJ, INFORMATION OM ABONEMANG.
Telia: Förlåt igen. Knappa in ditt telefonnr så får du hjälp den vägen.
Paul tittar ner på telefonen från 80-talet med snurra, suckar, och lägger på luren. Omöjligt! Håller med. kramkram! Ses snart hoppas jag!

2008-01-30 @ 17:52:15

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits