Det blir aldrig som man tänkt

Skulle sätta på mig mina beloved pjucks. Ser till min bestörtnig att sömmen släppt på sidan av skon. Foppatofflor på. Satte igång en tvättmaskin. Drog till Minuten. Var bara en tant före och ingen efter mig alls. Min plan gick i stöpet. Sen in till Valbo, nya brallor och skulle ha skor. Hittade en sort  (Nike) men fanns bara 39or och det innebar att jag drunknade i dem. Frågade efter Fred Perry och det skulle komma in. Sket då i att köpa skor. Tog brallorna. Fel,. betalade.

Åkte mot enkelriktat till Skopunkten. Levde lite farligt. Var lite crazy. Skulle stappla in där. Stog på arslet utanför entrén då sul-lösa foppatofflor inte är bra att gå på snötäckt glashal is. Förbannad. Slog i knät. Aj. In på affären. Köpte tre par skor för 338,50. Snålast.

Hemfärd. På avfarten mot Gävle södra möts jag av en backande bil. Idiot. In på Ica Maxi. Trångt. Scannade själv. Kul. Inte.

Hem. På väg hem hamnar jag bakom en gubbe som kör 65 på 90väg. Idiot. Fundering: Varför blir alla som förbytta i trafiken så fort det blir lite snö/is? Du har för fan inte foppatofflor som däck!

Hemma. Ser min lilla hund bakom knuten. Framkikandes. Uuurr, kallt, bäst att gå in och skita i lillmatte. Telen ringer, direktörn. Jag ringer upp efter tvätthängning. Sätter igång en ytterligare maskin.

Upp. Ringde direktörn. Bajsade. Hämtade direktörn. Lunch på Skutan, asiatmat. Oskar käkade slottsstek. Diskuterade. Gillar våra snack=) Hejade på Leksén som satt med vårrullar. Till stan och ÖB. Oskar skulle ha tvättställ. Träffade tanten. Haha. Och två kunder från jobbet. Stal en kundvagn i affären och lassade i grejer i. Lämnade vagn. Körde hem Oskar och prylar och nu hem.

Och nu? Leka med mina burkar kanske.

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits