Klarade jägarexamen!

Japp! Nu är jag godkänd på allt som jag gjort. Och allt i första försöket. Känns riktigt gött. Har högvilt kvar men det blir väl först i höst och iaf ingen brådska.

Gårdagen?
1. Säker hagelvapenhantering - inga problem.
2. Avståndsbedömning - inga problem. Var nära att skjuta på gåsen som kändes hur stor som helst men gav 17 i det eftersom den var bakom trädet. Haha.
3. Lerduveskjutning - skraj. Träff-träff-bom-träff på 2a-träff (här visste jag att jag var klar så jag kunde inte koncentrera mig riktigt) - bom. 4 av 6. Godkänd. Wiiie. (Krävs 4 av 6)
4. Säker kulvapenhantering - inga problem.
5. Precisionskytte i skjutstol - 4 skott inom en snusdosa på rad - inga problem. (4 inom 12 cm)
6. Precisionskytte med jägarstöd - 4 skott inom 10 cm - inga problem. (4 inom 17 cm)
7. Var sprudlande glad och ringde pappa. "BAAAARA RÅBOCKEN KVAR", kunde inte hålla mig=)
8. Hagel, markmål mot löpande råbock på 20 m. 4 skott, 2 på väg ut, 2 på väg in. Kändes osäkert, men provledaren hojtade "full full". Fick se sen - inga problem. (Krävs 28 hagel på träffbilden)
9. Käkade smörgåstårta med den grupp jag hoppat in i med skjutningen. Alla klarade sig, lycka=) Och god smörgåstårta. Tack Jonas i hmm Pålsboda? =)
10. Sa hej till my little Jörgen. Med gottepåse=)
11. Pratade i telen hela vägen hem. Wiie.

Ja, typ så=) Nu är det väl "bara" att söka vapenlicens och köpa bössa. Och nu ska vi träna. Mer avslappnat, nu är det bara för att bli ännu bättre ;)

Kommentarer:
Postat av: ami

vill bara säga GRATTIS!!!!!!!!!!!!! :)

2007-05-11 @ 21:18:29

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits