Gnäll på trafiken

Jag vet inte om jag ska gnälla på förarna eller på polisen. Bara för att vara på den säkra sidan så gnäller jag på båda.

Förare: Om det är 90 km/h i hastighetsbegränsning så var vänlig och håll detta. Jag förstår om det är dålig sikt att man väljer att köra saktare, men bitte.... kör då åt sidan. Idag har ett stycke Volvo 740, modell äldre, färg beige, kört 75-80 km/h på en 90-sträcka. Inga konstigheter varken med väder eller sikt eller annat. Jag stör mig. Det är inte undra på att det blir trafikolyckor eftersom såna bromsklossar irriterar folk bakom som då känner att man tar varje chans att köra om.

Polis: Varför sätts så mycket in på fortkörare? Är det inte mer okej att köra tio km/h för fort och att trafiken flyter än att köra minst 10 km/h för sakta och skapa köer? Men nej då. Vem som helst kan ut och köra bara man kör sakta.

Blä.

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits