Kriget mot Apoteket fortsätter

Efter att ha lugnat mig något från gårdagens diskussion på Apoteket fortsatte jag idag min jakt på piler. Jag ringer mödravårdscentralen.

L: Hej, jag heter Liza och jag har problem. Jag får inte ut mina minipiller på Apoteket fastän jag vet att ni skrivit ut ett recept.
MVC: Varför kan du inte ta ut dem?
L: De säger att jag måste vara registrerad.
MVC: MEN VAD ÄR DET FÖR SKITSNACK?
L: Humumum (vad svarar man en som blir arg), ja, men de sa så.
MVC: (Långt utlägg om vad hon tycker om Apoteket)
L: Just det! Och till mig sa det att jag inte alls hämtat ut pillren, men jag lär väl veta vad jag själv gjort.
MVC: Att de aldrig kan lära sig! (Ja, hon sa faktiskt så...)
MVC: Men då skriver jag ett nytt recept, vill du ta allt på en gång?
L: Ja, det är säkrast för jag ska flytta.
MVC: Men vad säger du, varför då?
L: Kanske kommer till ett bättre apotek.
MVC: Skrattskratt. Vart ska du flytta?
L: Gävle.
MVC: Jaaa, det hör jag ju på din dialekt. Själv kommer jag från Hofors.
L: Ja, men då ändrar jag och säger Älvkarleby. Ingen som vet var det ligger i vanliga fall.
MVC: Jag har bott i Avesta också och dottern läser i Gävle. (Utläggning om Gästrikland).
L: Ja, men då får jag tacka så mycket.
MVC: Tack detsamma och lycka till i framtiden!



Jävlarns vilken trevlig barnmorska. I like!


Och här fortsätter dokusåpan "Apoteket".

Klockan är tre. Liza klampar in på lasarettets apotek.

L: Hej, jag har ett elektroniskt recept och här är mitt leg.
AP (Apotekspersonal): Okej. Vill du dela upp receptet på fyra?
L: Nej. Jag tar allt på en gång så jag får ut pillren.
AP: Ursäkta?
L: Men, kan jag ta ut dem utan att vara registrerad?
AP: (Fattar inget alls. Efter ett tag ger hon en låååång utläggning om att man INTE behöver och att hon aldrig hört om något liknande när jag drar min historia för åttiofjärde gången)
L: Men då betalar jag allt nu och tar pillren för att vara säker i ett år.
AP: Självklart!
L: Då tackar jag så mycket!
AP: Tack själv! (Och avlossnar jordens leende).

Blev återigen glad. Ska bara gå på lasarettets apotek och bojkotta stans i framtiden. Helt sanslöst. Det skiljer 4 km mellan apoteken och de säger totalt tvärtom.

Men nu har jag ett års piller här. Och jag är än inte registrerad.

Kommentarer:
Postat av: solveig

Jiizez! De är ju otroliga.. men vilken spännnande dokusåpa! Är den redan slut =( jag kräver en fortsättninG!!

2007-03-01 @ 21:08:03
Postat av: sool

Jiizez! De är ju otroliga.. men vilken spännnande dokusåpa! Är den redan slut =( jag kräver en fortsättninG!!

2007-03-01 @ 21:09:11

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits