Hockeyseger med trevligt sällskap

Jopp. Jag, Tarja, Terry och Stefan var och kollade när Team BK slog Västerås i regionsfinalen med 5-2. Kändes som om matchen gick fortare än när det är vanlig seniorhockey.

Det jag mest skrattade åt var domaren och speakern. Pinsamt med en speaker som säger:
"Mål av number five ***"
"Una minuta kvar av perioden"
"Ajsiiiiiiiiiing".


Och domaren var äkta rolig. Jag och Stefan tyckte att det var mest fränt när domaren pekade åt en Västeråsspelare som slagit iväg pucken efter avblåsning och sa att han skulle åka och hämta pucken. Hahaha. Skulle vara kul att se hur det skulle funka i alagsmatcher. Och vi funderade även på vad straffet blir om man inte gör som domaren säger, får man 2 minuter för vägran då? =)


Däremot ska jag gnälla igen. På iaf 2 saker.
1) Hur f*n tänker man när man har med sig en hund in i ishallen och har den går omkring i koppel? Jag föreslog att Stefan skulle sätta sig bakom och nysa för allergin, men jag fick inget gehör.

2) Hockeyföräldrar från Västerås. Illa illa. Allt jag har att säga. Knip igen nästa gång kärringar om ni inte har vettigare att säga.


Något annat jag inte fick gehör för var min idé att Stefan skulle göra en Robinson-Robban och springa ner i sekreteriatet och sno pokalen.

Jag tycker att jag hade jättebra idéer. Så det så=)


Träffade Berglund som sa att sm-slutspelet för u16 är om 2 helger igen. Scheisse, ska man bli av med fler timmar? Men det var faktiskt helt okej och det smällde mer än i seniorernas matcher.

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits