Aggression i diktform

I fredags plitade jag ner några ord....var så förbannad så det fanns inte. Välkommen till vardagen för en högstadielärare...


Era jävla skrik borrar sig genom allt mitt skydd. Likt en stålhammare som krossar den mjukaste fågel.
Era jävla skrik håller sig kvar inom mitt huvud och jag vill bara be er att sluta.
Håll käften.
Använd vanlig samtalston.
Era jävla skrik förstör min vardag.
Förstör något som redan är så illa åtgånget.
Era jävla skrik förföljer mig.
Jag hoppas att de försvinner samtidigt som jag vet att jag aldrig mer kommer att träffa er.
Då ska jag ta en megafon, trycka in den i ert öra och gallskrika.
Det är mitt jävla skrik.
Och det kommer att förfölja er i all evighet.

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits