Apropå Harry igen

Vi säger så här: Jag älskar Harry Potter. Jag längtar och längtar när det ska komma ny film/bok. Jag läser om böckerna varje år för att ständigt upptäcka nya saker. Jag ryser när jag ser trailers. Kanske var det därför som jag inte är nöjd. Jag hade för stora förväntningar. Helt enkelt.

Men det finns annat som jag inte är nöjd med. Jag förstår att det är svårt att göra en film i lagom längd av en bok som är tegelstenstjock. Men jag gillar inte att man ändrat fakta från boken. Jag vill att filmen ska vara som det man läser. Jag saknade allt för många händelser. Freds & Georges uttåg ur skolan kändes light jämfört med boken. Dumbledores armé likaså, och det irriterande faktafelet att det var Cho som avslöjat rummet. 

Husalfen Krake kändes bara placerad och man fick inte veta något mer kring denne. Överfallet på mr Weasley var med men familjens besök på sjukhuset togs inte med. Där hade jag sett fram emot att få se Gyllenroy och Nevilles föräldrar. Fenixorden var bara inplockad vid kvastflygningen och där fanns det mycket mer att nämna.

Kan nämna mer, men detta är lite grann varför jag är besviken. Inte för att jag skulle kunnat göra det bättre själv, men det kändes fel...  Likväl håller jag på att krevera innan lördag. Jag ska köpa boken då. Måste. Jobbar till 16 men sen... sen 'är det avslutningen hela lördag kväll. Jag kan knappt bärga mig. Vem kommer att vinna? Den ene kan ju inte överleva om inte den andre dör. Är det Harry eller är det Voldemort som kommer att försvinna? Hmm... och jag tror och hoppas att Ron och Hermione blir ett par=)


Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits