Strilande regn och sunk

Hade en idé i morse att jag skulle ta mig ner på stan och göra lite inköp som jag hastigt och lustigt kom på. Nu blev det inte så. Jag har suttit på samma ställe i soffan hela dagen. Det jag hade tänkt att göra får vänta. Jag vill ha en soft- och sunkhelg.

Just nu har jag mitt återkommande "Saganomringenmaraton". Brukar väl inträffa sådär en två tre gånger om året att jag ödslar typ 12 timmar på att kolla på de där filmerna. Till nästa helg tror jag att jag ska ha ett HarryPottermaraton.

Och nu har det börjat regna igen. Inte lite heller.

Igår hade grannkåken fest. Jag lekte smygtittare och kollade på dem från min franska balkong. Idag var det ett jäklans liv igen. PensionärsLiza smygtittade igen och ser att det är samma lägenhet som igår. Inte har de gardiner heller, kanske är nyinflyttade eller nåt.

Just nu är jag glad att det inte är i min trappa. Jag bor nog i Harens lugnaste :D Fast å andra sidan tror jag det är väldigt lugnt i de flesta.

Deal or no deal på tv nu. Ska bara kolla slutet så jag vet hur mycket han får.

Bra att kusse inte är alltför ledsen. Det finns ljusare tider.

Kul oxå att han är välkommen hemma, ska försöka styra upp det där. Hoppas bara att alla är hemma den helgen=) Saknar redan Fissilus. Men... har kommit på en sak,.,.. snart är det jullov (iaf om ngn månad). Då är jag hemma i tre veckor. Och det brukar innebära att jag och Fissilus är hemma ensamma om dagarna ungefär hälften av tiden. Och vad vi gör då... det vet bara John Blund under duntäcket. Så jag tar igen allt då vad jag missar nu=)

Kollat på Expressen och sett bilder på vinterns resmål. Var bilder från Malaysia. Återigen känns det som om jag missade en del i somras. Fast... äh... Och nu ska jag nog sätta mig och lista vart jag ska i sommar. Blir nog en ny trip. Läste nya Vagabond häromdagen. Fanns tydligen en sjukdom när man hela tiden ville bort. Kände igen mig i den där beskrivningen.

Var typ ngt om att det hette dromoman och att den vill hela tiden till nya ställen men vet inte mycket om de platser den varit på för allt är stressat och man vill se så mycket som möjligt och därför inte stannar upp. Lite så känner jag mig, Faktiskt. Skulle vara ypperligt om man kunde vinna några miljoner, vara ledig ett år och bara resa runt hela jorden för att se allt och inget. Så finns det någon som kan ge mig den chansen? Skicka gärna en triss i veckan ;D

Apropå triss. Fick hemskickat en tialott från banken för att jag använt mitt kreditkort mer än fem gånger. För det första vill jag bara göra ett klartecken för min ekonomi: det finns ingen skuld på kreditkortet. I af. Jag vann 10kronor. Och sen skrapade jag så det blev dubbelt. Så det blev alltså 20 (för den som inte hängde med).

20 kronor. Ett mål mat på McDonalds i Singapore, 4 mangofruktspåsar i Kata Beach, 3 timmars internetanvändning i Kuala Lumpur eller 1 tvåliters colalight på Kronhallen i Karlskoga. Världen ser inte likadan ut när man sätter det i perspektiv.

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits