Dax igen då Expressen

Jepp, den här gången är det en 84årig man i Malmö. En idealisk hyresvärd eftersom han inte har några betalningsanmärkningar, inga missbruksproblem, bra pension och har dessutom inte stört sina grannar. Nu bor han i ett garage och kan inte duscha. Asså, sure, bra om det hjälper att fixa fram lägenheter, det säger jag inget om... men blir lixom lack på det här tycka-synd-om-tjafset. Och att det alltid är gamlingar. Och inget fel om gamlingar för det.

Och SSU-fyllot Anna Sjödin. Nu ska det upp idag. Konstigt att det inte varit ett argument under den pajkastande valdebatten. 2 olika versioner - Sjödins och vaktens. Och nu sitter jag och dömer ord igen, men nyss på nyhetsmorgon i fyran så sades:
"Vakten var en extra inhoppare som vanligtvis arbetar som läkare och bedöms av rätten som mycket trovärd."
Vad bra att ni förtydligade att han är läkare i vanliga fall. Skulle trovärdigheten varit mindre om det varit en "vanlig vakt med invandrarbakgrund"? Herregud. Ska inte spela någon roll alls. Och nu kanske inte fyran menar så, men svensklärare som man är blir man ju språkpolis.

Apropå språkpolis... den här bloggen är inte grammatiskt rätt heller. Men det skiter jag i. Jag skriver hur jag vill eftersom det är för mig. Fyran är för alla.

Varför kan man inte få säga CarlGustaf istället för kungen när man tilltalar honom?? ?

Och Zlatan är tillbax. Kanske.

Och MoDo slog Djurgården igår. Gött. Värre. :D Hihi. Ska nog sms´a pappa om det idag. Och Malmö fick stryk av Brynäs, mohahaha. Kanske blir ett SMS dit oxå.

Derby mellan Aik och Hammarby.... saknar kommentarer. Vilka fotbollsvänner.

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits