Bostadsrättsfrågan igen

Asså. Nu är jag inte matematiker, men Expressen publicerar idag att en exekutiv auktion hade blivit en stor ekonomisk förlust för Maj. Så jag saxar: " Majs lägenhet är på över 60 kvadratmeter och borde kosta runt 600 000 kronor."

Okej.... det kan ju iofs stämma, emn Sundsvall?? En lägenhet på 60 kvadrat, låter ju som en stor 2a, eller liten 3a. Och  när man har sett bilder på Majs lilla hus, så känns inte huset som ett 600000kronorsställe.

De nybyggda flashlägenheterna i Karlskoga kostar runt 450 000 kr. Men då är det nya, med all tänkbar utrustning.

Kusins lägenhet på Söder är hur fräsch och stor som helst, den kostade inte 600 000 kr.

För... om Maj inte rustat sin lägenhet och bott i den i 65 år, då kan den lik förbannat inte ha samma höga värde som andra lägenheter som är upprustade. Enkel logik.

Kan det vara så att Expressen har fel med siffran och skapar ännu mer opinion nu?
Eller är min 43kvadratiga lya värd upp emot en 430 000 kronor?

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits