Bilbingo och kyla

Var på bostadsföreningsstämma. Man klagade tillochmed på bilbingon som har för högt ljud i högtalarna så att man inte kan sitta på balkongen. Jag orkar inte lyssna. Jag vet att man ska tänka på språket här, men jag säger det iaf. HÅLL KÄFTEN GUBBJÄVLAR! FLYTTA TILL ÅLDERDOMSHEM NÄR DET ÄNDÅ SNART ÄR DAX!

Och jag satt faktiskt ett tag och smålog. En av de värsta gubbarna påminde mig om min egna kära far. Diskussionen rörde att föreningen ska ha postfack nere i entrén (ni vet, bestämt hos posten) och nu skulle man "bara" få en tidningsklämma. En av de värsta gubbarna gnällde och menade att han skulle ha tidningen uppburen iallafall (och vad ska han från dörrfirman säga om det??) . Iaf. Så någon sa "Men du kan inte kräva det av tidningsbudet".
GUbben svarar: "Det är en förhandlingsfråga. Vill de ha prenumeranter så får de även komma upp med tidningen":
Där nånstans log jag och tänkte på pappa och alla turer det varit hemma med de stackars lokaltidningarna. Tänkte ett tag att jag skulle ge pappas nummer till gubben så kunde gubben ringa och höra ett riktigt proffs med lokala tidningsbud. Jag gjorde det inte. GUbben började gnälla om bilbingon och jag kände att det bara blev för mycket.

Jag ska vara partiförespråkare för kusin. Känner mig stolt över uppdraget.

Handlade colalight idag. Har gått under de här dagarna när jag inte haft det hemma. Hur klarade man sig innan produktens infart på varumarknaden?

Kylan... dels att det är så himlans kallt om kvällar och nätter hos mig (jag vet, fönstren är öppna). Fryser och har duntäcke över men det blir för varmt, så då stoppar jag ut tårna och då fryser jag.
Dels för att det just nu känns känslokallt. Jag är det där skalet igen.

Träffade en ny bekantskap idag. Hon analyserade allt jag sa. Nästa gång ska jag säga att ajg gillar Fissilusens öron och att jag brukar lukta på dem. Undrar vad hon gör för analys av det. Nä, men skämt åsido. Hon hade mycket rätt iaf, men trodde inte själv att det va så allvarligt. Tycker inte att det är det. Ändå är jag rädd för hur det skulle bli nu om det kommer ett nytt bakslag. Hur lågt kan man sjunka?

Mamma mia är iaf bokad till annandag jul. En family happening. Som även innebär att jag slipper köra på ett annandagsderby i bandy. Najs kalajs.

Så va det födelsedag imorrn. Jippie. Not. Blä, vill inte alls.

Jaha, och vad ska jag göra ikväll då. Hmm. Sörpla light kanske :D

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits