Begravningstankar

Jag beklagar sorgen kära kusin. Det verkar vara en epidemi som sker hos dig. Tycker inte att fler tabletter ska i, borde ju funka med pumpen nu....
Vad är det för sorter mer som lämnat detta vatten? Är det de nya hajarna?

Gå till din favoritaffär och fråga. Jag kan inte komma på något annat.


Tänker tillbax till mitt första möte med en död fisk. Jag grät. Den allra första som inte ville vara kvar hos mig var en sån röd svärdbärare. En hona. Den låg och flöt, men var levande. Eller mindre död. Vet inte vad man ska säga för att beskiva det bäst. Iaf. Jag la den i en Rocks-påse och knöt igen. Grät. Dunkade påsen mot diskbänken för att göra pinan kort. Vad händer? PÅSJÄVELN GÅR SÖNDER! Ni vet. Så smäll som när man hoppar på en uppblåst festis. Och ut flyger min fisk. Och jag slänger in den i påsen och knyter ihop trasorna. Vid det här laget är nog firren död redan, men jag smäller till en extra gång. Och när jag sedan ser den så är den tvärdöd och jag ser blodstrimmor vid huvudet. Hjärnblödning. Och sen grät jag medan jag med sänkt huvud gick till toaletten och spolade ner den.

Fiskar är ett konstigt släkte. Jag är rädd för dem, men ändå vill jag inte se dem ligga och guppa. För efter den där påshistorien har mina firrar antingen legat på ytan eller på gruset, gärna halvätna. Eller så har de försvunnit spårlöst. Jag föredrar nästan att se att de är döda, för då behöver jag inte fundera om de har rymt till Azorerna.

Men kusin - det finns en ljus vändpunkt. Köp inga fler firrar just nu innan du löst ditt problem. Och problemet - gå som sagt till zoo. Om inte annat så kan väl Adde använda korvtången mer=) 

Ha en bra dag, solong och auf wiedersehen.

Kommentarer:
Postat av: mikkis

know the feeling...

2006-09-25 @ 07:26:39
Postat av: Kusse

Haha. Ja lugn nu. Så ledsen var jag inte :-) Nog för att han var söt, herrn med taggarna! Jo en del hajar att lämnat oss, bara två kvar nu, slöjstjärtarna lever iaf, de piggar ju upp hela arkvariet med sin vackra färg. Några neontetror och så.

2006-09-29 @ 21:40:42

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits