Angående Maj och HSB

Och nu tycker väl folk att jag är en idiot. Nåväl. Grattis Maj till att du fick behålla din lägenhet och ja, det var säkert hårt att dra upp gamla hyror som ändå verkar vara reglerade. Men...

Jag kan ändå inte låta bli att bli lite fundersam.

*Om nu lägenheten var misskött, vad gör då styrelsen för fel? Det är ändå vissa regler som gäller i HSB.
* Varför ska styrelsen avgå när de från början gjorde det som stod i regler?
* Om inte media engagerat sig, hade det då blivit så här?
* Engagerar sig media även när det gäller andra som känner sig illa behandlade?
* Vilka har rätt att få folkmassans engagemang?
* Handlar allt om hur länge Maj bott i lägenheten? Är det en mix av detta och hennes sjukdomstillstånd och ålder?

Jag kan lixom inte låta bli att tänka. Inte att jag missunnar Maj det minsta att ha kvar sin lägenhet, men beslutet tas inte huxflux. Att sedan folk diskuterar om att det är den inre fonden och om styrelsen skulle låta släktingar köpa lägenheten är bisarrt. Och därför ska jag inte spekulera mer så jag också hamnar i det där.

Eftersom det nu ska bli en LexMaj som ska kunna skydda äldre så undrar jag när det kommer en LexUngdom för ungdomar som hamnar i skulder och därmed blir bostadslösa? Annars är det ett orättvist samhälle och olika klasser och grupper prioriteras. Och det. Det är det som jag är emot.

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits