Lördagen och nej, söndag

Jopp. Igår var det först handling med mamma. Hon tog en gratis kokbok. Gratis är gott. Typ. Fast nu fick man göra det goda själv. INte lika kul. Tror jag. Vi kom aldrig så långt. Vi gick en sväng med Dreva och Bullen ist. Bullbert lekte känguru och Fissilus ägde skogen och trängde bort såna som var i vägen (läs mamma). Vi kom inte långt med dem heller. Gick runt Julanhällarna. Men det räckte. Raskt. Som fasen.

Sen var det att leka CarlJan. Typ. Käkade det sista av vildsvinet. Satans gott. Fast det inte är gratis. Och till kom den klassiska rödtutan. Flashade på med en Irish Coffee igår. Jag ska bli bartender.

Liza somnade tidigt. Sov till kvart i åtta. Sen tog jag på mig rollen osm arbetsledare. Igen. Så idag har det varit att ha åkt upp med en soffa, kolla till på skogen (ingen njurpaj eller fultupp), vänt båten, rensat ur ett förråd och sen kapa upp den. OCH. Skotern funkar. Ljuvligt. Ljuvligt. Kanske man kan leka lite i vinter. Startgas och 5-56 är det man behöver här i livet. Fast skotern nöjde sig med startgasen.

Sen var det pappersskrivning och fiskrenseri. Eller.. akvarierenseri kanske jag ska säga så det inte misstolkas. Och jag har även beställt en ny dator=) Så söndagen har varit aktiv. Åkte tidigt idag för att slippa skogen i mörker och komma hem skapligt.

Vad tror ni händer? Vid typ Tärnsjö kommer jag på att plånboken med tankkort ligger i mammas handväska. Jag hade inte mkt bensin och fick halvpanik. Var bara att ringa hem. Tur att man har snälla föräldrar som slängde sig i bilen och mötte mig vid typ Finnböle. Och då tjöt Liza. Så jävlans less på att mina planer jämt skiter sig. Jag ville inte åka till Karlskoga och det är alltid lika svårt att säga hejdå. Idag gick jag inte ens ut till Dreva. Kommer snart  igen känns det som.

Och nu? Nu är jag i Kga. Och bara vill härifrån. Bra avslutning på veckan.

Imorgon medarbetarsamtal. Sen? Soffa.

Hare.

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits