Dagens nyheter

Ibland känner jag: jaha, kan inte vara någon större fara i landet eftersom journalisterna skriver om såna här saker.

Ja. Jag vet. Det kan inte bara vara tråkiga nyheter, Men... jag vill inte läsa om katter som föder hundvalpar, om Schyman som tycker att HM är porrigt, om Fuglesangs rymdresa eller om Rosings senaste utvik. Jag vill heller inte läsa mer om Pigge. Jag är trött på Pigge. Sen att jag tycker synd om honom är en annan sak. Men snälla. Skriv inga mer "Pigges kärlekstips" eller "Laga mat som Pigge".

Jag gillar inte heller att man måste vara PLUSmedlem för att läsa vissa sidor. Som om det skulle vara mer av värde på dem...

Jag är trött att höra om klimathotet och jag tänker inte skicka in ett "jag lovar att aldrig mer vara dum-formulär" till Aftonbladet.

Jag gillar inte att sanningen förvrängs och att allt blir sensationer.

Ärligt talat vet jag inte vad jag gillar och jag kollar likförbannat varje dag. Bara för att se om det hänt nåt i världen. Och varje gång känner jag att "nähä, det har det inte för förstanyheten är om Paris Hilton":

Vidare kollade jag idag på Ugly Betty. Trodde ett tag att jag skulle få rätt redan nu i serien - att hon gör om sig till toppenbrud.
Förresten, så mycket kollade jag inte. Satt med folk på datan. Ibland känner jag bara suck.

Seinfeld om en timme knappt. Men nu får man väl inte kolla på det heller, för då stödjer man väl Kramer som gjort bort sig.

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits