Måndag och regn

Ja, igår gjorde jag inte många knop alls här hemma. Låg och löste korsord hela dagen, hade klockan på ringa åtta och käkade frulle med pappa. Sen va det att ta sig ut till hundgården med ett liggunderlag och få tid med voffsens. Drevus hade en ilsk rödmyra som bitit sig fast i läppen. Staaaaackars hunden. Kolugn igår igen och tröck sig mot mig och bara ville bli uppmärksammad. Bullbert var desto vildare. Hihi.

Sen va det lunchtime. Jag satt ute med grillmat som var över, pappa satt inne. Vidare till korsorden, den här gången på framsidan och sen satt jag så tills mamma kom hem från Hälsingehambon. Pratade med Tarja. Hämtade pizzor. Åkte runt skogen och såg ett rådjur. Hem. Kolla sammanfattning av VMfinalen. Grattis Italien. Upp. BÖrjade läsa BOx21. Den du Nilsson! Du har något att se fram emot. Känns det som nu iallafall.

Somnade vid 1. Klockan att ringa 8 igen. Vaknade innan tidigt i morse/natt när Drevus tokskällde. Igårkväll gjorde hon samma, så pappa smög ut och skulle kolla om han såg ngt i hagen. Måste va ngt djur, hon brukar aldrig gaffla annars.

Svintrött när klockan ringde. Tvingade mig upp, ska få in en naturlig dygnsrytm har jag tänkt. Och så drog man upp rullgardinen. Har tydöogen regnat inatt. Nu e det supergrått. JAG VILL HA SOL!

Bara att hoppas att inte hela dagen ser ut så här.
Ska ner till Apoteket, sen vet jag inte.

MÅste duscha. Risk för att va sunkigast i SVerige just nu =)

På återhörande. Och grattis kusse till jobb!

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits