En dag pa Sentosa

Forst maste jag ju tacka for att fler och fler laser min blogg och skickar sma halsningar. Alltid lika kul att se det nar man loggar in!

Vi avverkar drygNisse som jag traffade igar forst. Han har idag hort av sig och idag har jag fatt dragit valsen om att jag och ngn gammal pojkvan pratades vid imorse och skulle testa pa nytt. Sa nu hoppas jag att han inte besvarar mig mer. Suck. Tank att man ska behova ljuga hela tiden.

Sen va det rummet. Inga insekter. Inga djur. Ingenting. Vad jag vet....Stangde av AC'n igar kvall, fros.... kan ni tanka er... nu har man blivit van med varmen sa man e som en fryslort nar det e 20 grader. Vaknade imorse och da va det svettisch kan jag lova. Sov lite langre an beraknat, var trott anda. Tror inte jag sovit overhuvdtaget sa himlans bra under denna resa. Kan inte riktigt slappna av. Kom ivag vid hmm 10 tror jag klockan var. Taxi till linbanan och dar over till Sentosa. Var dyrt sa in i Norden. Gick forst in pa Merlion. Kostade 40 spann. Var val ingen riktig hojdare, var sana forklaringar till varfor Singapore blev just Singapore. Egentligen e det SingaPura, och om jag minns ratt sa e Singa lejon och Pura stad. Och Merlion, det e ett lejonhuvud med sjojungfru (Mermaid you know...) som underkropp. Och jman fick ngt lyckoslantsgrej nar man klev in. Fick sen stoppa det i en stor sparbossa i form av lejon och sen fick man en present nar man gick ut. Antingen en solfjader eller nyckelring. Jag fick en nyckelring. Tack for det, kanns som om jag har emd nytta av den.

Sen tankte jag aka upp i Carlsbergstornet. Men sen tankte jag att jag ju faktiskt flog luftballong igar och det var mycket hogre an detta. Sa jag satte mig i SkyBar och tog en Carlsberg Float. En iskall Carlsberg med VANILJGLASS!!! Jag foredrar att kaka glassen for sig och njuta av den vanliga olsmaken, men detta va tydligen ngn specialitet. Dyrrrrrt.

Efter det tog jag mig till 4Dbion. Fy faaaaaaan va frant. Men ackligt. Tank er 3D.... slang er i vaggen. Nu hade man glasogon pa sig och satt i skinnfatoljer typ. Filmen var ngt om Pirater och Dodmansgrotta. Det kandes som om de kom ut ur duken. Och det va specialeffekter. Man hade hogtalarei stolen, vindblasare och VATTEN!!! Varje gang det va typ slag sa ruskade hela stolen och nar de flog upp i l;uften kandes det som om jag oxa gjorde det. Forsta gangen jag tyckte det va frant var nar en kikare med pergamentrulle kom utflygande. Tankte nastan ta pa den, sa nara kandes det. Sen var det getingattack, det va lite ackligt faktiskt for det kandes som om de attackerade mig. Sen blundade jag nar det var fladdermoss som kom flygandes. Rackte att ha dem i hogtalarna. Och jag kollade definitivt inte nar det kom en bautaspindel. Jag  har tillracklig fobi.

Ut darifran (kostade hmm, 80 spann for en kvart typ). Val investerat! Sen va det lunch. Var inte sa mkt att valja pa just da och det blev arets minsta och dyraste pizza. Var ratt okej smak iaf. Sen tog jag en av alla gratisbussar till UNderwaterworld. Assa, det gar bussar som det bara e att hoppa pa. Fyra olika linjer sa det galler att kolla vart man ska. Undervattensvarlden var val sadar. Den dar tunneln pa hmm... 83 fot tror jag, var sadar.... och som vanligt odslade jag for mkt batteri i kameran pa fiskar utan attd et blev bra resultat... haha. I intradet (dyrt... nastan hundra spann) ingick intrade pa DolphinLagoon. Jag tog mig dit, kom mitt i en delfinshow och stannade till nasta. Blev tokkar i delfinerna. Stanande och betalade 65 spann for att klappa en delfin och fa kort pa det. Vilket mjukt skinn. Absolut valinvesterat! Nojd med hundringen trots allt.

Tillbax till utgangspunkt, kakade en macka och drack en massa. Vid lagunen hade ogonen borjat krangla. Kandes som om det var en hinna framfor och kliade. Nar jag kom in sa sag jag knappt. Otackt. Inte bra an. Kommer var ur ogonen. Efter mackan tog jag mig till Musikfontanen. Var typ 2 timmar till forestallningen  skulle borja, men jag orkade inte ga pa ngt mer. Nar jag kom dit var det redan folk som (SAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA EN SPINDEL DAR JAG SITTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) iaf, det va redan folk dar. Tiden gick fort att vanta. Och sen, fontanshow med musik och laser. Och allt var gratis. Och jag kan saga att det nastan var det basta pa dagen. Nu, aterigen, suger min kamera med morkerfotografier, men jag forsokte. Det var eld, vatten, frana laserformationer och jattefin fontanvattensprutning. Helt amazing!

Till linbanan. Kom snabbt ombord. Fick sitta i samma vagn som en aplang svart kille med tjej. Jag fick knappt plats for hans ben tog san plats. Maste ha spelat basket.

Till land. Kom ngn och undrade om jag skulle ha taxi. Ja tack. Sen va det visst limousinservicde sa bade han och jag skrattade. San hoghet ar jag inte sa jag tanker betala ett pris 4 ganger sa hogt som vanlig taxi. Och limo har... det e en merca... vit... inte alls lang...

Var jordens ko till den riktiga vanliga taxin. Stod typ en timme. Sen va det min tur. Hatade chaufforen direkt. Grejen e att jag inte vet hur man uttalar gatunamn har (det e inte sa latt) sa jag visade fram kortet med hotellets adress. Sen sa han nummer 20 (e tydligen husnumret) och jag sa "Ja, pa gata 6) och da ba "
Hur manga stallen ska du aka till..." Uppskattade inte alls skamtet. Sa han satt och muttrade. Sen horde jag hans ovana. Han smackade. Hela tiden. Utan anledning. Sen sag jag va han hette. Kamaludin Bin Kidin. Nastan som bin Ladin. Men sen kom jag pa att Bin Kidin later som Be kidding. Sa jag satt och skrattade for mig sjalv at hans namn. Muslim med svintohar, bakatkammat och smackande... stjarna. Sen gjorde han som gardagen chauffor och missade att det va enkelriktad gata. Sa att jag kunde hoppa av och verkade varldsvan och han fick skammas for han inte kunde kora fram mig. Menar, hur svart pa en skala e det att kora in pa ratt gata??? E val ba att folja skyltar, eller? Hmmm.

Ja det va dagen det. Nu ingeting. Upp, dricka, TV.
Imorgon? Vet inte... kanske till stan igen... bara sitta ner och glo pa folk. Orkar nog inte shoppa. Och tro det elelr ej... Foppaskorna har gett blasor. Suck. Igen.

Kramisar pa er alla!!!


Kommentarer:
Postat av: Pappa och mamma

Här sitter vi x-mil från dej och följer dej nästan varje steg du tar.Synd med kameran ,men något blir det väl ändå.Ha bra dagar,foppa fick säkert oxå blåsor(fast han gör ju inte reklam för dem).Solbrännan?????//kramis

2006-07-03 @ 21:02:46

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits