Efter luftfarden

Suck, innan jag blev av med den dar manniskan. Nackdelen e att jag e sa javlans arlig jamt sa nu vet han vart jag bor. Ah, borde va sakert, kanske skulle prata med receptionen trots allt. Iaf. Han va dryg. Ville komma till Sverige. Jag skulle ju lika garna ha kunnat saga att jag haft pojkvan eller vad som helst, men nej da... inte Liza inte.,.. Suck. Sa om jag skulle raka springa pa honom igen sa kor jag pa att det e ngt nytt som kommit upp. Skulle posta bloggen men pissnatet funkade ju inte pa billighetsstallet. Sparade pa disketten fran Kata. Kom till mitt hotell nu, och da kan man inte anvanda diskett har for de har last in harddisken, vilket innebar att jag inte heller kan ladda mp3n har om det skulle behovas. HAr iofs den fulladdad nu sa det borde inte vara ngt problem, menar, lyssnar inte sa himlans mkt anda.

Tog mig fran billighetsstallet (pa hotellet kostar det 20 kr timmen, fast da slipper jag den ddryga fasen), (fick forresten mailadress, suck. Och efetrsom jag var ensambarn sa var det darfor jag var sa fin. Herregud, vad tror han). till ballongstallet med en taxi. Aptrevlig chauffor. Vi diskuterade arbetsloshet. Jag fattade typ halften av vad han sa, men han tyckte nog det va en intelligent diskussion. Undrade hur det var i Sverige och sa. Alla undrar det.

Forresten, dryga killen va impad av min LongLiveTheKing. Han tyckte det va en fin farg. Haha. Jag dor. Kanns lite konstigt att va ensam  om den nu nar det forr i Thai var mer vanligt an ovanligt att folk hade dem.

Iaf. Akte till ballongen. Laddade ordentligt. For det forsta var det massor av japanska/singaporianska/kinesiska/annan asiennationalitets- barnfamiljer emd pa den. Jag hatar dem. For det andra var det inte alls trevligt, jag tyckte det va lite otackt. For det tredje sprang ungarna runt sa det gungade annu mer tyckte jag. For det fjarde skulle jag knappa kort. Pisskamera. Min kamera e inte bra pa nattmotiv. Av bara den anledningen funderar jag pa att skippa nattsafarin. Jag har provat alla mojliga installningar. Skit sager jag bara. Ny kamera snarast.

Ngt annat jag ebhover nytte  mobilbatteri. Far ladda varje dag fast den knappt e paslagen. Blev sa efter Trang. Pisstalle. Kanske har laddat sonder det. Vad vet jag.

Iaf. Utsikten va enorm men otack fran ballongen. En storstad by night e verkligen lackert. Men som sagt, synd pa kameran.  Va aven radd att tappa den.

Pa vagen till ballongen korde vi forbi en gubbe som fraste snor pa gatan. Jag visste inte vad jag skulle saga, men tillslut sa bara chaufforen YAAAAAACK. Och sen garvade vi bagge. Diskuterade det dar med att spotta och sa, och han menade att hade det varit "fel folk" vid gubben hade han akt dit, for det e alltsa totalt forbjudet att spotta pa gatan och sjalvklart oxa frasa snor.

Sen efter ballongen skulle jag hem.; Tankte kopa hem ngn macka till rummet och kaka. Att hitta 7eleven eller ngt Minimart e nastan omojligt. Daremot en massa restauranger. Tillslut hittade jag en. Kopte macka, cola light, snickers och en chirrepase (e ju fussball....) Sen va det det dar att ta sig hem. Va ett par som vinkade pa taxis utan resultat, jag gick forbi dem och in pa nasta gata och fick direkt tag i en. Sen akte vi forbi dem. Mohaha, skadegladje.

Naha. Klockan e kvart i tio, en timme kvar till fotbollen da....

Ringde hem idag. Kanns skumt att det va en vecka sen jag pratade med "normalt folk". OOOOO givetvis med undantag fran Bodd och Anders. Och Hans i Patong =) Haha. Men assa, ni forstar vad jag menar. Att kunna ringa ett samtal och fa hora rosten pa sana man vill prata med och med sana som man saknar. INte att sitta pa ett billigt internetstalle och fa en massa dryga folk efter sig.

Ar Sverige sa haftigt? E lixom som om alla sager Ooooooo nar man sager vart man e ifran.

Imorgon e det nog Sentosa. Tror jag ska pallra mig ivag fort. Slippa skumma folket. Hihi.

Fragade chaufforen om nattsafarin om den va langt harifran. Med taxi uppskattade han att det skulle ga pa 10-12 SGD. Hade jag tid skulle jag aka buss for atts e mer, men jag e fortfarande nervos att inte komma fram och definitivt att inte ta sig ordentligt tillbax. Tycker att en femtiolapp for taxi inte e sa farligt anda. Sa det blir nog det. Om jag aker. Blir fortfarande mest pissed pa kameran. Fatta vilka fina oversiktsbilder det kunnat bli. Bara for det ska jag ladda hem dem och saga att det e jag som knappt.

Foppaskorna kan inte bli battre. Mmmmm basta inkop hittills =)

Ses igen da... Kramkram

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits