Back in Singapore igen

Jepp. Och for ovanlighetens skull sa forsvinner allt jag skrivit efter ett tag. Fattar inte vad jag kommer at for knappar. Iaf. Fortsatter dar jag slutade igar. Ni vet hur jag sagt att hotellet pa Kata beach var odlefritt. Bullshit sager jag nu. Direkt efter att jag skrivit mitt blogginlagg igar gick jag till rummet for att lamna av inhandlade saker. Och dar var den. Sprang som en oljad blixt in bakom tv'n. Men falkoga Norden ser allt. Kanske e det som e felet att jag ser allt... Har aknske for snabb uppfattningsformaga for sana saker. Hmm. Gick ut till receptionen eftersom jag skulle ga och handla handvaskan i Bodds laderaffar. Sa till om odlan. Hon fattade inget. Sen efter ett tag gick det upp ett Liljeholmens for henne och hon kom pa att jag tillochmed visat ett kort. Just det ljushuvud. Sa att jag inte brydde mig, men det gjorde jag anda. Gick for att handla, tillbax. Sa godnatt. Hade tv'n pa. Det hade grannen kines/japan oxa. De hade fotbollsfest och satt med roomservicemat horde jag minsann och gastade. Jag blev irriterad eftersom jag skulle upp tidigt. Kollade pa forsta halvlek (nastan iaf, hosthost) och somnade tydligen sen. Ingen odla under kvallen. Vaknade nar klockan ringde halv sex, fasligt trott. Gick och duschade, sket i att japan/kines skulle vakna. Nar jag kommer ut fran duschen e den dar igen. Odlan. Satt uppe i ett horn. Maste fan ha suttit dar nar jag gick for att duscha. Angrar inte nu att jag inte skulle sova dar en natt till. Jag gillar inte de dar djuren alls.

Gick for att checka ut vid tio i sex. Vackte personalen. Kan inte sova pa arbetstid ju! Han gick och dubbelkollade att jag inte tagit ngt fran minibaren eller snott ngt annat. Sen kom taxin fem minuter sent. In i en minibuss, only for me, och sen till flygplatsen. Smidigt med incheckning fram till att de skulle ha 500 baht i serviceavgift. Jag hade 476 kvar. Forsokte pruta, men de uppskattade inte skamten. Torrbollar. Var bara att plcoka ut 500 i en automat och kom sen pa attd et e bade valutapaslag och uttagsavgift pa det. BLev en dyr hundring. Suck. Planet sent och jag hann irritera mig pa en asiat emd spretiga tar. Fraga mig inte varfor, bara blev det. Sen var det fri placering och jag spurtade pa bra och hamnade helt okej. Fram till dess att det kom en indisk mamma med sin dotter (hade bott pa Hilton i Karon) och bredde ut sig. Framfor satte sig tva tyskor som fallde satena hela tiden. Hoppas ni aker ur fotbollsvm for det!

Till Singapores flygplats. Landade 11 lokal tid. Jag lyckades forst hamna i vip-kon till passkontrollen men fick inte ga ut dar. De skulle ba veta vilken vip jag e. Min vaska kom som nummer 5 pa bandet och jag var forst att lamna flygplatsen. Taxin till hotellet kostade 75 svenska och hotellet var helt okej. Valdigt sma rum men frascht. Dessutom var det halften sa dyrt som det forra jag bodde pa sist jag var har. Vet inte hur det e med kryp an, det far framtidens bloggar avsloja. Men det e ett valdigt rent land, nastan onaturligt rent for att vara en san stor stad,. Har sett en los hund nu. En. Pa hela dagen. En e typ vad man ser i minuten i Thailand. Typ.

Tog mig till Suntec City. Ville ha Mackedonk. Inte atit det sen Kuala Lumpur och nu ville jag ha ngt man kanner igen. Kakade en McSpicy, hoppas den kommer till Sverige. Jattegod! Sen skulle jag bara kolla runt lite. Handlade mer an jag tankt, men a andra sidan.... jag far val offra moneys nu och leva pa vatten resten av sommaren ( eller varfor inte en drink.... fick ju inte va med pa trettioarskalaset Robert..... sa du kanske e skyldig en... hihi). Iaf. Blev en klocka, riktigt snygg tycker jag med brett armband. Tva fotoalbum till (kunde inte lata bli, 10 kr styck), 3 par orhongen for 50 spann och ett cdfodral i form av hamburgare for 15. Lite onodigt, men kunde inte lata bli heller. Var in pa en affar som maste vara Singapores motsvarighet till Clas Ohlsson eller Ullared. Herregu. Och sa hittade jag dem,... Antligen... PeterForsbergtofflorna! Fast det har e ju inte Forsberg... och de kostar heller inte 800 svenska... de kostar 50 svenska. Kopte ett par ljusbla. Hur goa som helst med massagepiggar under fossingarna. Ska afsen kopa ngt par till och varva mellan.

Kom vilse i det dar shoppingcentrat igen. Ni anar inte hur stort det e. Sa till slut hamnade jag iaf pa Singapore Ducktours. E som en bat fast med hjul. Gar bade pa land och vatten. Akte pa en sightseeing. Va inte sa varst bra. Det som e bra e att man skulle fa rabatt (10 SGD) pa annan aktivitet. Jag funderar pa att aka upp i en luftballong nu under kvallen for att se Singapore by night. Och sen va det det dar med att ta sig runt. Det gar att aka tunnelbana. Det gar att aka buss. Men jag ids inte lara mig det.... Skiter i att varje taxiresa gar pa 25-30 spann. Da vet jag att jag komemr fram direkt till det jag vill iaf.

Hade tankt att ta mig till nattsafarin ikvall men jag orkar arligt talat inte. E overtrott. Ska ta och kora lite ballong, sen hem och ba softa. Klockan e ba halv atta har sa det e ju 3 och en halv timme till fotbollen. Far se om jag orkar se den.

Raknar dagar till hemkomst. Det e bade och att vara borta. Ganska stolt over mig sjalv hittills. Att jag klarat mig. Att det har funkat hyfsat. Samtidigt saknar man det dar med att bara vara hemma, inget speciellt att kanna att man maste hinna gora.

Har nu 3 saker jag vill gora kvar. 1)Nattsafarin , 2) Sentosa och 3) Indonesiska oarna. Far se om jag orkar med dem.

Hittat ett bra stalle med internet. Tror jag. Han som har det e halt. Men har kostar det 10 spann for en timme. Det var annat det an RafflesPLaza. Haha/.

Ngt annat jag tycker e kul. Assa. Jag e inte brun overhuvudtaget (tacka fan nar det har regnat och jag har vart i skuggan for att jag har brant mig nar solen val varit framme) emn vissa asiater har verkligen ingen farg alls sa i jamforelse mot dem ser jag riktigt brun ut. Mera kritvita asiater i min narhet tack =) Och i visst ljus ser jag brun ut, ska ba ha sant ljus runt mig i fortattningen.

Vill tvatta kladerna i tvattmedel och skoljmedel och lukta gott igen. Sunkigt varre... Dessutom har jag tydligen kliat sonder solbrannan sa attd et bloder for vissa linnen e blodflackiga. Valdigt snyggt...

Na. Ska man ta och leta efter den dar himlans luftballongen... Undrar vart man koper biljetter bara. Borde ju va i narheten tycker jag.. Kram till er alla. Kommer snart =)

Och nu... sitter man med ngn kill som ska ge nummer och allt. Herregud. Nar slutar dessa idioter =) Bara att spela dum,. Hejhej, ses snart!


Kommentarer:
Postat av: Eva och Stefan

Hej Lisa !
Intressant att läsa vad du har haft för dig under resan. Tufft tycker jag att ge sig iväg ensam. Ha det bra resten av resan .
Eva och Stefan

2006-07-02 @ 16:33:43

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits