Annu en dag som e over snart

Jepp. Sa. Ska man ta och fortsatta fran gardagen. For det forsta sa vill jag garna hora Klara saga "De gor nytta, doda dem inte" nasta gang hon ser ngt kryp. Om jag inte missminner mig jagade du kackerlackor hejvilt pa Korfu.

Jaha, sa vart var vi... just ja... vi var pa forestallning igar. Phuket Fantasea. DEet var val inte det basta som kunde ha hant, men vi skrattade gott iaf. Forst kom vi dit, spektakel var det forsta Anders sa. Assa, jag vet inte hur jag ska beskriva det. Kolla sjalv:
http://www.phuket-fantasea.com/. Jag och Bodd provade mossor i form av djur. Jag har nya parytmossan nu for klart jag handlade. Haha. Assa. Klucken> du kommer ihag nar vi hade partysugror. Det var ingenting mot vad detta e. Nastan sa jag angrade att jag inte kopte en at dig med. Ska ha den dar pa mig i sommar pa alla hemmafester tror jag. VAd det e, det sager jag inte. Haha. Iaf, va dar och gick runt. Sen blev vi inslappta pa arenan och blev frantagna mobiler och kameror. Jag blev nervos, igen... Sen va det ju som sa att Liza hade tappat sin biljett. Helt sanslost. Man har ju en klisterlapp pa trojan (typiskt thai) och sen va vi pa toa och jag vet inte om jag la ifran mig biljetten dar (maste ha den for att fa skjutsen hem). Efter ett tag kom jag pa att jag inte hade den sa vi gick in pa toa for att leta. Borjade fa panik. INgen biljett. Sen kom vi in pa sjalva sittdelen. Kom ngn gubbe som skulle se biljetterna, tjena tankte jag. Anders forst, sen Bodd och sen nar det va min tur kollade han ba pa min klisterlapp, log och strackte fram MIN BILJETT!! Jag blev overlycklig,. NAgon hade lamnat in den. Anders och jag sjong pa PhuketFantasealaten,. Den va en riktig hojdare... not... Sjalva forestallningen va sadar, vissa bra saker, vissa mindre bra. Jag kom pa mig sjalv att tycka att det e mest hemskt med djur. Innan showen borjade kunde man ju bli knappt med en tigerunge i famnen for typ 60 spann. Tigern klamrade sig fast i nappflaskan och det kandes helt sjukt alltihop. Jag undrar mycket over hur de behandlas egentligen. Sa ingen av oss stallde upp pa de dar korten, fast Bodd ville garna kanna pa tigern iaf. Kandes mest etiskt riktigt att inte bidra till det dar. Samma med elefanterna. De e ledsna djur, men man sag ingen gnista alls hos dem. Usch..

Pa slutet slapptes det ut ballonger. Anders fick en rod. Den hade han med sig hela vagen tillbax till hotellet. Jag fick ett skrattanfall i bussen och kunde inte bli tyst heller. Var typ att Bodd fick lamna ifran sig biljetten nar hon klev pa for att  komma hem, jag fick lamna min men inte Anders, han trodde det berodde pa att han va typ efterbliven eftersom han gick med rod ballong. Dar nagonstans brast det for mig. Haha.

Hem. Ingen kackerlacka. Ingen odla. Ingen ingenting =) Precis nar jag kom pa min hotellgata gjorde tyskarna mal i kvarten. Trodde hela KataBeach skulle explodera.

Somnade allt for sent igen. Klockan pa ringa kvart i sju i morse. Vet inte om japanerna eller kineserna bredvid mig var vaken, men de ba hojtade till nar klockan slog igang. Orkade inte stressa och magen va halvkass sa det b;ev ingen frukost. Sen knackade det pa doren och nar jag oppnade sag jag hur dorren bredvid (till kines/japan) slog igen, de hade gatt pa fel formodligen. Eller sa ville de irritera mig. Tveksamt.

Bussen kom vid halv atta som sagt, vi va ba 5 som akte emd i den. Skont. Ett amerikanskt thaipar som bara satt och kletade pa varandra hela vagen, en thaitjej och hennes mormor typ och sa jag. Herregu vilken skara.

Till nagon Longtailboatshamn. In dar. Akte till JamesBondon. Nar jag skulle kliva ut pa en aphog mur (hur mormor kom upp e fortfarande en gata) (Assa det va fler som va med i baten, inte ba vi 5...) sa lyckades jag med konststycket att:
1) Fastna med ryggsacken i taket pa baten
2)Tappa balansen och hamna med ena flipflopfoten utanfor baten och pa vag ner i havet
3)Fa tag pa en mur med flipflopfoten som va pa vag ner i havet
4) Skara upp min blasa/ta pa tydligen vassa stenar pa muren med flipflopen som va pa vag ner i havet
5) Vid den har tidpunkten far barnbarnet tag i mig och hjalper mig upp
6) Bloder. Skojar inte. BLODER.

Tyckte allt va pinsamt. Knappte kort och forsokte fa tag pa plaster. Skoljde av det varsta i havet och inbillade mig att det skulle komma hajar. Jag vet. Det gor inte det. Men jag tankte att blod lockar...

Sen in i baten igen. Sket i plaster eftersom foten va blot och plastret sog. Pa vag ner for en sten tappar jag balansen, far upp flipflopen (samma som va pa vag ner i havet och som gjorde att tan skavdes sonder) och viker skon som dubbel, trodde foten skulle splittas eftersom flipflopen skar in mellan tarna. Satans javla skojavel sa jag da.

Stannade vid den muslimska fiskebyn for lunch. Jag satt bredvid mormorn som tog min soppskal och vrakte ner mat i den. Jag sa NONONONONO men hon fattade inte sa tillslut fick barnbarnet saga till. Och uppfostrad som man e sa tvingade jag i mig soppjaveln. Nudlarna helt okej, men va som nagra fiskbullar typ i det som smakade apa. Sen va det lite rundgang dar for mig sjalv, prutade pa 2 fotoalbum av en sur muslimsk kvinna. Hon borjade med 450 styck (va prislapp pa), jag vagrade och det slutade med 2 for 400. Sakert overpris, men skiter jag i. FInt album med trasnide pa framsidan.

Tillbax till fastlandet, tack. Longtail va ingen hojdare for allt vatten kom in. Just ja, pa vag till JamesBond fick en unge typ svimanfall langst fram i baten. De satt och flaktade och pillade i mun och nasa pa honom. Spannande.

Pa vagen hem stannade vi forst pa nagon Cashewnotsstalle. Jag kopte kokosnotsbollar. Ville ha naturell men fick tydligen med cashewsmak. Jeje, far val duga. Smakade inte av dem jag fick men hoppas de e lika godsa som de naturella. Sen stannade vi pa GemsJewellery. Tydligen varldens storsta juvelbutik. Like I care... Pa vagen hem va det en massa mopeder som stod i en backe. Funderade vad det va. En tjej hade tydligen fatt en kokosnot i skallen. Ojoj vilken spannande dag.

Till hotellet. Regnade. Hela dagen har varit mulen forresten. Sen ut pa stan. Branner de sista bahten, egentligen onodigt men va fasen... Och nu vantar jag pa atte n tant ska oppna en affar. Borde gora det senast sju tycker jag sa det e ju ba en halvtimme dit.

Imorgon aker jag sa till Singapore. Hoppas jag. Lite orolig att inte taxin e har, men bagge aktiviteter jag kopt av min biljett-tjej har funkat. Sen hoppas jag oxa att jag hittar direkt till ratt incheckning och att inte planet e sent. Och sen e det att ater halla tummarna att hotellet i Singapore e okej.

Fortfarande lite angerfull att inte jag tog det har hotellet forst. Gillar det=)

Na, nu ska man ba vara en liten stund. Hemma om mindre an en vecka =) Kramisar

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits