Ont, det gör ont

Sitter så här på onsdagskvällen och funderar hur jag ska klara en månad till. Alltså, min tand har sagt upp sig. Tandköttet strejkar. Gör sablans ont. Historien om allt är ju att de på folktandvården i Karlskoga vägrar ta emot mig eftersom jag inte är deras kund och hänvisar mig till en akutmottagning i Örebro. Då ansåg jag att jag lika gärna kunde ta en måndag eller fredag hemma i Skutskär i och med att det skulle ta samma arbetstid i timmar, men det går inte eftersom det då inte anses vara akut. Fortsatte mitt resonemang med att det är samma åkomma jag söker för, men det verkade inte fungera. RIngde så till Skutskär för att boka en tid så snart jag kan. Sluttiden blev 22 december. När de hörde om min historia blev de sura och sa att det inte funkar så där, har man ont och förmodligen bitit av en tand så måste man få komma. Inget att göra åt det känns det som. Men känner nu att en månad blir en lång väntetid. Suck.

Har griljerat skinka idag. Julstök i Lizas kök. Och dessutom garagedejt igen, med tre karlar denna gång=) Kanske skulle ses vid korvkiosken på matchen oxå=)

Måste få hjälp med Mao. Han mår inte bra.

Fundersam i kubik.

Dax för hockey idag, pinsamt att erkänna att det bara är andra matchen för säsongen jag är på. Skärpning, men men, har haft annat. Orsk dessutom inte.

Crap.

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits