Liza i Harryhimlen

Stör mig inte, jag ler. Det här var värt varenda sekunds väntan, värt varenda krona, värt varenda tjat och tanke. Nåväl, kort sammanfattning: jag är mer kär i Potter än vad jag var tidigare. Är det svar nog?

Åkte till Karlstad idag och mötte upp Cissi och Ola för att käka innan "the big happening". Vi käkade på... Harrys... vad kan passa bättre. God mat. Ska erkänna att jag hade fjärilar i magen innan, var så förväntansfull. Som ett litet barn på julafton. Satt där ett tag för atts edan bege oss till SF. Och sen... magi!

Om en vecka ska jag se den igen med kusin. Längtar redan. Se om alla underbara scener, få skratta lite till och få uppleva spänningen igen. Mer trollstavar åt folket!

Saknar en del från boken, men ska inte klaga en sån här dag. Underbart. Men scary. Jag bävar inför kommande filmer. Läskigt på hög nivå då.

Som om jag inte haft tillräckligt med lycka idag så är det repris på Iron Maiden live från Ullevi. Kan en fredag bli bättre? Tveksam.

Nä, jag tar och avslutar här. Vill bearbeta min kväll. Förstå vad mycket mer jag kommer att kunna se när jag ser den igen. Mmmm.

Och som en bonus: Cedric Diggory var en heting.

Impedenta! Avada Kadavra! Crucio! Accio! Expelliarmus!

Applåder applåder.

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits