En sån som jag

Ja, hur är man egentligen?

Haft det bra hemma, var på bio med kusse i fredags och sen Kina. Gott som tusan men det var konstigt folk där. Kusin skrattade och jag försökte svamla bort det. Efter det var det mys med hunden som gällde. Det är hon och jag liksom. Har dock ett triangeldrama nu. Johansson ska inte få segern utan kamp. På lördagen var vi och jagade hage med Engman. Fissilus fick upp Stampe, men det roligaste var när hon kom längs vägen med nosen i backen och låtsades ha jakt när vi stod 30 meter i från henne. Hihi. Hon är inte dum våran hund. Käkade korv och pinnbröd, pissväder var det men man stod ut. Åkte ner till Kerstin och Roger sen och firade henne, hem, Johansson kom in. Jag och Dreva skulle bara titta vem som åkte ur Robinson, men det slutade med att vi sussade ihop istället. Söndagen var det lunch på Rotskär hos Inger och Erik, morfar och Bertil var där. Sen in till stan med Ami på skyltsöndag och sen Karlskoga igen. Tycker ändå inget blev gjort.

Bokade tåg till nästa lördag. Vågar fasen inte köra hem. Blir fullt upp även då känns det som.

Kan inte få det att hejda sig. Jag vet inte vad jag ska göra. Vill bara ligga hemma och gråta känns det som. Ber om ursäkt, men jag orkade inte ikväll. Jag vet, jag borde, men jag kan inte. Och förresten, det kanske var så, jag vet inte, kanske är det jag som - som vanligt - missuppfattat eller överdrivit? Jag har inga svar. Fan.

Är som tunga ok. Tunga måsten. För varje måste jag avklarar kommer det två nya. Måstena fördubblas, flerdubblas, mångdubblas. Jag kan inte ha kontroll på allt. Och vad ska jag säga? Jag kan inte komma ihåg allt. Förvänta inget från mig, jag är ingen robot eller övermänniska.

Tänk vad ord kan sätta sig djupt i själen. Ord som kanske från början menas att betyda just det de kommer att göra. De blir ord som maler i hjärnan, som blir överanalyserade, som läggs in med värsta möjliga mening.

Sovit på kvällen. Som ett barn. Orkar inget annat, funderade på en promenad men det blev hjärnan som fick tala - jag orkar helt enkelt inte.

Over and out. Riktigt crap.

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits