Känslosam dag

Eller... inte hela dagen. Men hade ju min tid där på eftermiddagen med Jack Dawson. Han låg där i vattnet och blev blå, allt medan mina tårar rann nerför kinderna. "I jump if you jump", "Jaaaaaaaaaaaack", "Come back, come back". Åh, rysningar. Titanic för den som ännu inte fattat... frågan är vad jag nu ska matcha det här med. Iofs ska ju jag å Bodd kolla på Fight Club på måndag, men det e ju inga tårar på mig precis. Vi e ba ute efter att fatta filmen. Åsså Brads mage såklart=)

 

Vaknade för sent idag. Usch. Efter två... skulle ju ha uppdaterat men orkade inte. Och här sitter jag nu igen, efter tre på natten. Ska försöka vända tillbax dygnet, men äh... Ska ba jobba två dar till, kan sitta där å se ut som en blunder. Ingen som ska bry sig ändå. Orkade inte bry mig om mat heller så jag ringde till en annan pizzeria. Dynggött=) Trots att det var det stället som bara gav sallad å sås. Hahaha, det var ytterligare en grej som jag tyckte var så himlans kul.

 

Fick ett nytt idag. Fattar inte varför det är jag som råkar ut för det. Jag måste ha en skylt i pannan där det står "Idioter hitåt". Tycker bara att det e jag som hamnar med såna. Asså, jag tror inte att den här personen e det, men man brukar ju inte direkt gö så heller... Hmm... ska iaf höra av mig sa jag.

 

Avklarat halva bekantskapskretsen idag via tele.

* Jonkan partade hos Grees, diskuterade lite om gårdagen.

* Klucken fick höra om kryckan och va tvungen å kolla med den tjej vi trodde det va. Hmm, va det inte. La även fram planer om Rövarn. Haha. Stackars sate.

* Kusse fick höra om direktörn. Hade för övrigt kraschat :( Stackars lilla kusse. Men nu ska hon ju till Grekland så det blir lite plåster på såren.

*Mamsen å papsen kollade på TV (som vanligt så högt att jag hörde ända till Kga). Plussinussan va ute.

* OckePocke fick förklara varför han vart med min kusin. Rör henne å jag slår dej på familjelyckan. För att få mig ännu gladare diskuterade han könssjukdomar. Haha, det va kul tyckte jag. Älskar att få höra skvaller.

* Bodd diskade. Eller försökte. Eller hade inte kommit igång.

 

Tja, det va väl det. Har inte riktigt nåt nytt å meddela men... ska filura lite. Filurar oxå på när Eden är. Tror tyvärr det e kört för Matt... hmm... ska göra vad jag kan här hemma för att han vinner skiten. Apropå vinna...jag måste lägga mig i träningsläger.

 

Lite senare

Inte mycket sova alls blev det, e lite skeptisk på hur man ska klara av morgondagen. Förhoppningsvis slocknar jag relativt tidigt idag, annars e det risk för att man inte sover utan åker direkt till jobbet. Apropå åka. Vet inte riktigt hur jag ska göra med hemfärden. Hade ju planerat torsdag, men kanske att man skulle åka tidigare ändå. Åka hem... fast vad är hem? Känner mig oerhört splittrad i den frågan. Fast hem i hjärtat är ändå Västanå. Å andra sidan när jag är där så vill jag tillbax till Kga för att det är sånt tjafs hemma. Eller inte hemma i huset, utan allt skitsnack i övrigt. Är verkligen så att alla vet allt om alla. Märker dock tendenser i Kga på det oxå känns det som.

 

Så har man ju fått brev från Skattemyndigheten. Inga pengar innan midsommar. Hade blivit slumpmässigt utvald. Vet inte om jag ska tro på det. Behövde iaf pengarna. Får väl knapra på bröd och vatten igen då. Eller inte. Kommer ju att vara hos mamsen å papsen. Klarar mig alltid då. Tänkte om man skulle ta nån flygresa i sista sekund, men hejdar mig för att spara till Kina. Åå, längtar dit. Verkligen. Frågan är hur det kommer vara. Vågar man testa grejer eller beställer man bara vållulle med liis :D

Var bara skit på TV igår. Å andra sidan spelade det ingen roll, men tänker på dem som inte har nåt annat för sig. Varför ska man ha den där lagstiftade avgiften för sån dynga? Helt sanslöst.Vet inte riktigt vad som var värsta bottennappet igår, men det fanns en hel del att välja på. Det som jag dessutom blir sur över är att jag ändå har fler kanaler. Förstå om jag bara skulle haft de tre vanliga. Men om det är skit på 10 kanaler samtidigt så känner jag också att det inte spelar nån roll hur många eller hur få man har. Samma sak ändå. Lär undersöka om det är fler länder som har den där TV-avgiften. Annars ska jag emigrera. Typiskt svenskt att ta betalt. Ungefär lika typiskt som att köa. Tänkte på i fredags när vi var på Skrantas avslutning. Det var bara ett evigt köande. Människor som föstes framåt som djur i väntan på slakt. Betygsutdelning var ett köande. Blomsterutdelning ett köande. In i aulan köande. Ut ur aulan köande. Åka därifrån med bil köande. Helt sanslöst. Finns det ingenstans där det är total genomströmning? Bara svischsvisch lixom.

 

Nej, ska ta och bege mig ut och hämta ostkrokar/ostbågar/vad man nu säger. Var förövrigt sugen på att vara ute och gå i morse innan jag lade mig. Skulle gå i Nobelspåret tänkte jag. Regnade som tur var. Fick erbjudande om paraply men visste ganska säkert ändå att det erbjudandet ändå inte skulle göra verklighet av sin tjänst, så jag kunde sova med gott samvete. Kanske man skulle cykla ner som jag brukar glra, men är orolig över hjulet om det ska smälla. Hmm, sänder ut en efterlysning efter någon händig som kan komma och greja det där åt mig =)

 

För övrigt - yatzy är alltid yatzy oavsett tärningssiffra. Snacka om att göra skillnad på olika klasser. Snobbspel.

På återhörande.

 

Årets kommentar: "Va fin du va sist..." Den tokvärmde.... ska jag minsann leva på resten av året...Skolavslutningslockarna tog nog skruv ändå=)


Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits