Änglar och demoner -i dubbel bemärkelse

För den litteraturintresserade så kan jag säga att boken är faktiskt helt okej, läsvärd och spännande. Låter kanske som upprepningar av andra, men den var inte lika bra som Da Vinci-koden av samma författare. Däremot må jag säga att det är intressant att läsa Dan Browns böcker. De är späckade med fakta och jag har ökat min allmänbildning några poäng nu. Visst, man ska inte svälja allt, mne samtidigt så ligger en grym research bakom dessa böcker. Var ju någon dokumentär på TV förr kring da Vinci-koden och heliga Graal. Kollade aldrig på den, spelade in den men den blev liggande orörd. Ska kolla någon gång, men andra som sett den säger att den inte var något bra. Summa kardemumma att man påpekade att detta inte var sant. Klart jag förstår att mycket ska vara påhittat, men det var så himlans mycket som blev en aha-upplevelse. Var ute på nätet, sökte vidare. Kollade in den berömda tavlan och tycker att allt verkar stämma som det stod i boken. Att den är kritisk mot kristendomen på något sätt tror jag kan ha betydelse för detta. Hade idéer om att dokumentärfilmarn i själva verket var supertroende och förkastade denna bok och dess innehåll. Att det hela var en stor komplott.

                   Hmm, nog om den. Kanske ska nämna lite kort kring denna. Älskar när det är hjärngymnastik i böckerna. Vara med och leta ledtrådar om Upplysningens väg. Vill leta efter Illuminati. Vill veta mer kring förhållandet religion/naturvetenskap. Boken var spännande, men den höll mig inte vaken i samma mån som den där albinon från da Vinci-koden gjorde. Bodd påpekade att jag lever mig in för mycket i böcker och kanske är det så. Målar upp bilder framför mig. Ser dem sen. Jeje, den var bra iaf =)

 

Sen var det då det med dubbel bemärkelse. Vi börjar med änglar. Hade en kul upplevelse med övningskörning igår. Kom på att det är skumt folk i Kga. Kan ju inte i detalj beskriva dem men gubbar med hängslen och cowboy som siktar mot fiskmås och drar pistol får räcka. Vidare ska läggas till poliser. Kan inte vara normalt att vara så nyfiken, men det var kul. Var iaf en liten ängel. Stor ängel blir som vanligt Tarja. Så mycket godhet som den människan innehar finns inte totalt i staden. Avgudad måste jag säga.

    Demonerna då.... jodå... de har vaknat till liv. Blev mäkta irriterad. Vill inte bli inblandad i nåt tjafs. Förbanande mig själv att jag ens låtit det bli så. Somnade med en illamående känsla. Kändes som om jag ville spy men kunde inte. Kände även hur tårar brände. Och varför? Kanske för att jag vet hur det slutar.

 

Idag har jag då varit hos Tarja. Henrik var med på grillunch. Jag kom vid ett och sen drog han runt halv fyra kanske. Jag stannade till kvart i åtta då jag stressade för att hämta Bodd och ta en sista tjejfika innan alla sticker (inklusive mig själv) . Trevligt. Var in på en ny. Kom ut och hörde mitt namn. Vinkade lite glatt. och sen "ööö hej Bodil". Jeje, hoppas din lillördag blir bra iaf=)

 

Längtar hem nu. Vill inte vara här. Komma bort ett tag. Men jag vet, det är inte guld hemma heller. Men just nu så är det ändå inte sånt här skit iaf.

Missade Top Model idag. Illa. Måste nog gottgöra mig själv=)


Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits