Tomtegröt och tända ljus

Jopp, nykok idag, i wokpannan. Mumsmums. Ska starta grötfabrik.

Är svinigt kallt inne, är verkligen läge för ljus i mitt hus. Dessutom har jag fått igång klockan, det hade ju varit bra om jag satt batteriet åt rätt håll från början :D

Kollat lite på film idag, "Den siste kejsaren". Asfränt att kolla tillbax på Den förbjudna staden, mäktigt, tänk att lilla jag varit där.

Vart lite huslig idag (och igår). Tatt upp en älgstek till kvällen, får se vad jag orkar göra med den.

Lite simningsEM nu, tycker jag varit riktigt sportig idag=) Hihihoho.

Pratade väldigt länge med mamma  idag, saknar hunden tokgrymt. Dessutom har hon börjat ty sig till andra nu, måste jobba på det där=)

Snuffe gott ju. Främmandet hade tydligen satt sig med Drevus tre gånger igår. Hållt på med tassar och öron. Tydligen tycker inte främmandet om hundar så i vanliga fall, men hon hade tyckt att Dreva var så mysig och att hon var fundersam varför de inte kunde göra lika med Morris därhemma. Dreva hade legat med huvudet i knät och knorrat som vanligt. Sen hade min största rival - Johansson - kommit in och då hade hon blivit tokig. Nu jävlar... ska muta hunden med Frolic när jag kommer hem.

Mamma hade vart dum mot Fissilus. Hade tydligen köpt en tomtemask med skägg och Dreva hade börjat morra, haha. Efter att mamma sagt matte och dragit upp skägget trodde hon att hunden skulle äta upp henne, Drevus hade blivit glad att det va nån hon kände igen därbakom =)

Jaha, vad ska man göra ikväll då. Hmm... borde åka och bli av med lite flaskor men orkar inte. Kan nog inte köra heller kom jag på, har ju druckit glögg halva eftermiddagen (är ju kallt ute i skidspåren och slalombacken...)

Kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Så här tycker jag:

Trackback
hits